Ero Sleep ja Wait



Sleep vs Odota

Koneet kuten tietokoneet käyttävät keinotekoista kieltä luoda ohjelmia, hallita niitä, ja ne voivat antaa ohjeita ja ilmaista algoritmeja. Tämä kieli on nimeltään ohjelmointikieli.

Ennen kynnyksellä tietokoneiden, ohjelmointikielet oli jo käytetty kangaspuut ja pianolle. Kuten tietokoneen käyttö yleistyi, oli nyt useita ohjelmointikieliä käytetään.

On olemassa useita ohjelmointikieliä kuten korkean tason kielillä, kuten: BASIC, C, C ++, Fortran, Pascal, ja Java. Jokainen virtuaalikone ja CPU on oma tietokone kieltä, joista jokaisella on omat heikkoutensa ja vahvuutensa, ja jokainen virtuaalikone kulkee lanka kun alkoi. Tätä keskustelua suorittaa sovelluksen koodi ohjelmassa. Se voi tehdä ohjelman ajaa nopeammin ja auttaa niiden suorituskyky ja hyödyllisyyttä erityisesti silloin, kun useita säikeitä käytetään.

Virtuaalikoneita, kuten Java-virtuaalikone, tukee monisäieominaisuuksia käsite korkeamman prioriteetin säikeet suoritetaan ensin yli alemman prioriteetin kierteet varmistaa oikeudenmukainen jako aikaa käsittelyyn.

Se käyttää lanka hallinnan menetelmiä, jotka voivat luoda, hallita ja lopettaa virtaus valvonnan tai kierteet jaetussa tilassa. Kaksi näistä lanka hallinnan menetelmät ovat odottamisen ja unen menetelmiä.

Nämä kaksi menetelmää ovat erillisiä. Uni menetelmällä ohjataan toteuttamista lanka ja viivästyttää seuraavan toimintaa pitäen odotuksen menetelmä ei valvo suorittamisen lanka antaa muiden kierteet juosta.



Odotus menetelmä on määritelty Object-luokan ja lähettää nykyisen säikeen osaksi ei runnable tilassa. Sitä käytetään yhdessä ilmoittaa ja notifyAll menetelmiä antaa suorittamisen koodi objektin keskeyttää väliaikaisesti ja jatkaa sitä myöhemmin.

Se toimii kehottamalla lukko objekti ja antamalla nykyisen säikeen synkronoida sen kanssa. Odota vapauttaa lukituksen ja laittaa kierre odotuslistaan ​​ja anna muut ketjut synkronoida se aiheuttaa alkuperäisen säikeen herätä. Ohjelmoija määrittelee tiettyyn aikaan, jolloin suoritus alkaa uudelleen.

Nukkua menetelmä, toisaalta, on määritetty staattinen menetelmä. Se viivästyttää toteuttamista kierteet eikä esineitä sekä keskeyttää lanka, joka on toteutumassa. Se lähettää nykyinen kierteet osaksi ei runnable tilassa jonkin aikaa. Se voi vaikuttaa käyttäytymistä sovelluksia, jotka ovat Säikeistetyt, koska se pitää synkronoinnin lukot nykyisen säiettä. Kun lanka on synkronoitu lohko, ei muita kierre voi tulla lohko.

Yhteenveto:

1. 'Sleep' on kierre johto menetelmää, joka on määritelty staattinen menetelmä taas 'odottaa' on kierre hallinnan menetelmää, joka on määritelty Object-luokan.
2. Sleep on menetelmä, joka suorittaa kierteet vaikka odotus on menetelmä, joka suorittaa objekteja.
3. Sleep pitää synkronointia lukot nykyisen lanka ja vaikuttaa käyttäytymiseen sovellusten vaikka odotus ei.