Ero Clipping ja Culling



Leikkaaminen vs. Culling

Katkaisu teurastusten käytetään pääasiassa tietokonegrafiikan ja niitä käytetään useammin laadittaessa tietokonepelejä. Sekä leikkaaminen ja teurastusten käytetään lisäämällä kauneutta grafiikkaa ja kohensi visuaalisia tehosteita. Käytetyt tekniikat leikkautumisen ja teurastukset ovat lähes samanlaisia, mutta monia eroja, joita on vaikea tavallinen ihminen ymmärtää.

Lopettamisesta on prosessi poistaa esineitä, joita ei nähdä kameran runkoon. Tämä tarkoittaa sitä, että se jättää vähemmän polygoneja PaperVision moottoreiden prosessiin. Clipping on prosessi, jossa monikulmiot, jotka ulottuvat ohi kamera poimitaan tai lopetettujen. Leikkaaminen avulla kaikki polygoneja kadota.

Videopelit, enemmän leikkaaminen menetelmää käytetään kuin lopetuspaikalle tekniikkaa. Käyttämällä rajaavan tekniikkaa, videon laatu kasvaa ja kuvataajuus paranee. Lisäksi leikkaaminen nostaa myös esityksen nopeutta. Leikkautumisen tekniikkaa käytetään, kun kohteet ovat osittain näkyvissä.

Teurastamisella käytetään pääasiassa poistamaan piilotettu pinnan näytönohjain. Teurastukset on kahta tyyppiä C MCCAM Teuraaksi toimintaa ja alipikselistä Cull toimintaa. On monia liittyvät termit teuraseläinvähennys kuten kasvojen teurastaminen ja purennan teurastamisesta.



Leikkaaminen voi lisätä tietokonepelin 'visuaalisen laadun. Verrattuna teurastamista, clipping vahvistetaan korkein monikulmio. Leikkautumista tapahtuu juuri ennen rasterization. Suurimman osan ajasta, leikkaaminen tapahtuu grafiikkajärjestelmä. Culling tiedetään hylätä esineitä täysin ulkopuolella katselu tilavuus. Culling tehdään yleensä sovelluksen ja tapahtuu juuri ennen muutosta ja valaistus.

Yhteenveto:

1. Culling on prosessi poistaa esineitä, joita ei nähdä kameran runkoon. Teurastaminen käytetään myös poistamaan piilotettu pinnan näytönohjain.
2. Clipping on prosessi, jossa monikulmiot, jotka ulottuvat ohi kamera poimitaan tai lopetettujen.
3. Culling lähtee vähemmän polygoneja varten PaperVision moottoreiden prosessiin.
4. Verrattuna teurastamista, leikkautumisen vahvistetaan korkein monikulmio.
Videopelit, enemmän leikkaaminen menetelmää käytetään kuin lopetuspaikalle tekniikkaa.
5. Leikkaus tekniikkaa käytetään, kun kohteet ovat osittain näkyvissä. Hyödyntämällä rajaavan tekniikka, videon laatu kasvaa ja kuvataajuus paranee. Lisäksi leikkaaminen nostaa myös esityksen nopeutta.
6. Leikkaaminen tapahtuu juuri ennen rasterization. Teurastaminen tehdään yleensä sovelluksen ja tapahtuu juuri ennen muutosta ja valaistus.
7. Suurimman osan ajasta, leikkaaminen tapahtuu grafiikkajärjestelmä. Teuraseläinvähennys tiedetään hylätä kokonaan, ulkopuolella katselu tilavuus.